Nekropedia Wiki
Advertisement

Numerologia – dziedzina ezoteryczna, obejmująca fizjonomikę oraz astrologię, która skupia się na badaniu wpływu cyfr, liczb, planet i znaków zodiaku na rzeczywistość, a także metoda łączenia mikrokosmosu z makrokosmosem, co również wiąże się z wykorzystaniem sposobów, by odkryć w jaki sposób kształt oraz forma części ciała są współzależne z procesami myślowymi jednostki.

Historia[]

Geneza[]

Jednoznacznie nie wiadomo, jakie były początku numerologii, lecz istnieję kilka przesłanek, które mają za zadanie wyjaśniać bieg historii. Pierwsze zapiski o numerologii z ok. 2500r. p.n.e. zostały znalezione na terench starożytnego Sumeru. Sumeryjczycy wiedzieli jednak, że ich wiedza może zaniknąć, więc wyjawili ją, mniej więcej w XI w. p.n.e., cywilizacji egipskiej. Niektórzy jednak uważają, że numerologia w rzeczywistości wywodzi się ze starożytnego Egiptu.

Średniowiecze[]

Zgodnie z ówczesną doktryną filozoficzną, człowiek, chcąc zasłużyć na swoje zbawienie po śmierci, musiał całkowicie zawierzyć Bogu i postępować zgodnie z zaleceniami duchowych. Z tego powodu, numerologia jako wiedza dla wtajemniczonych, została uznana przez Kościół za wiedzę niebezpieczną, zagrażającą porządkowi społecznemu i dlatego stała się zakazana. Przetrwała jednak wyłącznie dlatego, że była przekazywana w ukryciu, wybranym osobom z pokolenia na pokolenie.

Założenia[]

Numerologia zakłada, że cyfry i ich kombinacje, mają ukryte znaczenie oraz moc, a wszystkie obiekty świata materialnego, są powiązane z dziewięcioma planetami, które dla numerologa przyjmują ludzką postać, by poddać obiekty wnikliwej obserwacji, jako elementy kosmicznej gry. Ludzie, którzy nie są wtajemniczeni, nie mogą obserować toczącej się rozgrywki, ponieważ dla nich, planety ciała niebieskie są martwe i nie posiadają większego znaczenia w kontekście wpływu na strukturę fizyczną lub mentalną.

Celem pracy z liczbami jest oszczędzenie ludzkiej energii, która często jest marnotrawiona przez codzienne czynności, ponieważ prezentuje wiedzę dotyczącą wyboru odpowiedniego momentu działania, informuje o właściwych związkach.

Numerologii nie należy stosować do zdobycia władzy i kontroli nad innymi ludźmi. Nie powinno się również wykorzystywać tej dziedziny w celach zarobkowych. Niektórzy twierdzą, że dzięki temu tworzy się tzw. dobra karma. Numerolog bada wszystkie aspekty życia w jego różnych formach. Adepci dostrzegają, jak planety działają w różny sposób na wnętrze ludzi. Studiowanie numerologii wymaga od człowieka czujności i otwartości badacza.

Główne cyfry[]

Powszechnie uważa się, że dla numerologa istnieje tylko 9 cyfr, za pomocą których dokonywane są obliczenia, które pozwalają odkryć świat materialny. Jednak niektórzy uważają, że oprócz tego istnieją jeszcze tzw. liczby mistrzowskie. Wielu wtajemniczonych uznaje wprowadzenie dwóch cyfr obok siebie za sztuczny system, który jednak ma swoje wytłumaczenie w reinkarnacji i wielu wcieleniach.

Praktyka[]

Numerologia jest o wiele prostrza niż astrologia i nie wymaga skomplikowanych obliczeń matematycznych. Korzystanie z tej dziedziny wymaga jedynie poznania samego dnia miesiąca, w którym dana osoba się urodziła, wartości numerologicznej jej powszechnie używanego imienia i nazwiska oraz kompletnych informacji dotyczących narodzin jednostki – dnia, miesiąca i roku.

Z zakresu astrologii jest konieczne znać znaki zodiaku, a także dzień narodzin danej osoby oraz znak, w jakim znajdowało się Słońce i Księżyc.

Advertisement